Wygląd zewnętrzny ma ogromny wpływ na osiągnięcie sukcesu, w tym na znalezienie pracy. To jak wyglądamy ma przeważnie większy wpływ (szczególnie na początku) na sukces niż nasza wiedza, umiejętności, doświadczenia.

Profesjonalny ubiór to:
- maksymalnie 3 kolory
 - prosta, nieskomplikowana linia ubioru
 - jak najmniej dodatków
 - równowaga – pokazanie sylwetki z jak najkorzystniejszej strony
 
Swój strój powinieneś dopasować do stanowiska, o jakie się ubiegasz. Świadczyć to będzie o twoim wyczuciu.
Jeżeli starasz się o stanowisko kierownicze lub inne wymagające reprezentacyjności, bezwzględnie obowiązuje Cię klasyczny, elegancki strój (marynarka, garsonka).
Gdy ubiegasz się o przyjęcie na stanowisko np. sprzedawcy, opiekunki, robotnika budowlanego włóż mniej standardowy strój, jednak i to z wyczuciem – patrz wskazówki profesjonalny ubiór.
Warto też poświęcić trochę czasu i dowiedzieć się, jak ubierają się pracownicy zatrudnieni w firmie, w której starasz się o pracę. Może to być dobrym wskaźnikiem tego, jak się ubrać.
Zwróć też uwagę na poniższe detale:
- buty powinny być czyste i wypolerowane
 - paznokcie powinny być wypielęgnowane i czyste
 - fryzura raczej klasyczne, a nie ekstrawagancka
 - należy zwracać uwagę na to, by nie używać w nadmiarze wody po goleniu i perfum
 - nie powinno się zakładać zbyt dużej ilości biżuterii,
 - jeśli nosisz dużo kolczyków należy je zdjąć
 - tatuaże również nie powinny być widoczne
 - przed rozmową nie pal papierosów, zadbaj o świeży oddech
 - w trakcie rozmowy nie żuj gumy
 
											


